wtorek, 28 października 2014

Biura

Odpowiednio wybrane biura szczecin dla naszej firmy może mieć ogromne znaczenie w przyszłej działalności i rozwoju. Dlatego warto kierować się jakością.

Zabezpieczanie biura firmy

Każdy z nas chce czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym domu, jak i w miejscach publicznych. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą da się zidentyfikować sprawcę kradzieży, czy tez zniszczenia samochodu. Czasami jakość obrazu jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim razie, czy zainstalowanie takich urządzeń nie zapewnia nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama tabliczka z napisemogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.


Biura dla firm

Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.

Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.


Miejsce na dokumenty

Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka wartościowych informacji.

Archiwizacja w skrócie polega na zabezpieczaniu i katalogowaniu akt. Archiwizacji podlegają takie dokument, których się już nie używa, ale ze względu na wymogi prawne, lub inne, należy je zatrzymać. Miejscem przechowywania takich dokumentów, jest archiwum. Duże instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Archiwizacja akt ma swoje bardzo istotne przyczyny. Jeżeli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam niezbędne w wypadku, gdy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi jedynie o faktury, czy też rachunki. Istotne są pozostałe dokumenty. Jeśli nie potrafimy poradzić dać sobie rady samodzielnie, należy znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Tak samo ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić gdy mam w firmie sporo dokumentacji, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymagania prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych artykułach.


BHP w naszym biurze

Wspominałam już nie raz o tym, że nie tylko w branżach uznanych powszechnie za mało bezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Reguły BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z dziedziny, a moich notek nie należy traktować, jako źródło wiarygodnych informacji na temat na BHP. Są to po prostu rozważania, które czasami są dość luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć pracę do biurowej, to pozycja siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę stricte umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych działań, przyjmujemy. Jest to dość racjonalne - przecież nie powiemy o kobiecie roznoszącej ulotki, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale ochroniarz, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu obrazu z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze kwalifikacja musi być bezbłędna.


Lokalizacja

Ważnym kosztem przy wynajęciu biura, jest też kwestia umeblowania i zaaranżowania przestrzeni. To jest coś, co trzeba wziąć pod uwagę. Możemy wynająć biuro, które jest już odpowiednio przygotowane do prowadzenia działalności, pytanie tylko, czy będzie nam to odpowiadało? Jeżeli lokal nie jest urządzony, zawsze możemy spróbować negocjować cenę. Wiadomo - zorganizowanie przestrzeni do pracy i przyjmowania klientów, to kolejny koszt.

Jeżeli nie zależy nam na dobrej lokalizacji, albo biuro jest tylko elementem uzupełniającym w kwestii pozyskiwania klientów, to możemy znacznie zmniejszyć koszty związanie z wynajęciem lokalu. Nie warto również wiązać się długoterminową umową, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia. Przecież nigdy nie wiadomo, czy dany lokal rzeczywiście się sprawdzi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz