piątek, 15 czerwca 2012

Chaos w biurokracji?

Korzystając z czasu wolnego chciałbym zaktualizować swojego bloga. Tym razem chcę napisać na temat Przechowywanie dokumentów. Przechowywanie dokumentów

Porządkowanie dokumentacji w każdej firmie pochłania nie mało czasu i pracy Dodatkowo jeśli dokumenty mają być zdigitalizowane - czyli zmienione na format cyfrowy, zeskanowane i zapisane na nośniku cyfrowym - to taka pracy wymaga też wiedzy w zakresie obsługi urządzeń komputerowych i oprogramowania. Warto zastanowić się także nad czymś innym.

Digitalizacja dokumentacji jest stosunkowo prosta do wykonania, pod warunkiem, że umie się obsługiwać takie urządzenia jak skaner. Dodatkowo niezbędna jest umiejętność obsługi oprogramowania do skanowania, są ich dwa rodzaje - programy skanujące do formatów graficznych i programy OCR - skanujące i rozpoznające treść. Natomiast z innej strony na to patrząc.

Jakie czynności wykonuje firma zajmująca się archiwizacją? Oprócz skatalogowania akt, często takie firmy poddają je procesowi cyfryzacji - czyli za pomocą urządzeń (najczęściej skaner) umieszczają w bazie cyfrowej, możliwej do odczytania z użyciem komputera. Oprócz archiwizacji i digitalizacji, często takie firmy oferują brakowanie dokumentacji. Odniosę się jeszcze do innej kwestii.

Oczywiście to nie wszystko jeśli chodzi o ten temat jednak na ten wpis wystarczy.Jeśli mowa o Przechowywanie dokumentów to wspomnę też o innych źródłach.Przechowywanie dokumentów - też dobry Przechowywanie dokumentów - tekst jest OKPrzechowywanie dokumentów - tekst jest OK

3 komentarze:

  1. Faktycznie często jest tak,że w pewnym momencie pojawia się chaos w dokumentach i należy zrobić z tym porządek. Ja niedawno czytałam o systemie CRM https://www.excelo.pl/technologia/na-co-zwrocic-uwage-wybierajac-platforme-crm który z pewnością potrafi sprawić, iż poprawimy nasze relacje z klientami. Myślę, że jest to bardzo fajne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety czasami pojawia się taki chaos w dokumentach i wtedy trzeba sobie jakoś z nim poradzić. Ja jestem zdania, że bardzo fajnie w takim przypadku przydaje się elektroniczny obieg dokumentów https://www.connecto.pl/jak-elektroniczny-obieg-dokumentow-wplywa-na-dzialanie-firmy/ który moim zdaniem jest bardzo ważny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chaos w biurokracji to raczej nieodosobniony przypadek, dlatego też po namowach znajomego wdrożyłam w swojej firmie System elektronicznego obiegu dokumentów Oprogramowanie to ma wiele możliwości, doskonale przystosowane do moich potrzeb, automatyczne skanowanie i indeksowanie dokumentów pozwala na oszczędność czasu pracy.

    OdpowiedzUsuń