wtorek, 28 stycznia 2014

Typy klientów w serwisie

Witajcie, dzisiejszy post będzie o ciężkiej pracy w branży naprawiania komputerów. Jako, że ja sam nie pracuje w takowym, mam kilku znajomych, którzy zajmują się tym zawodowo. Na podstawie ich opowieści z pracy czerpię informację. Serwis komputerowy Rybnik
Nie byłoby możliwości pracy w serwisie, gdyby nie klienci, a ci bywają różni. Da się zauważyć kilka rodzajów klientów takiego serwisu:

Mądrala- klient, który wie wszystko lepiej od informatyka, podpowiada co może być zepsute, ale sam boi się naprawić. Ten typ jest bardziej rozpraszający niż szkodzący.

Sknera- „Pan naprawi, ale żeby było jak najtaniej. No i proszę dać jakiś topowy procesor, najlepiej używany za mniej niż 200 zł”. Często nie wiadomo co z takim fantem zrobić, bo jak ma być tanio, jak klient życzył sobie mocny sprzęt? Takie podzespoły zaczynają się od 700 zł wzwyż. Często jednak trzeba klienta zapytać dokładnie o budżet i sprawa się rozwiązuje.

„Złota Rączka”- „Panie ja próbowałem, ale się nie da”. Klient, który podjął naprawę na własną rękę często bardziej szkodząc, co skutkuje droższą naprawą.

I wiele, wiele innych przykładów można by wymienić. Proszę potraktować ten post jako raczej z dystansem, gdyż nie miał na celu nikogo obrazić. Jednak podane przykłady klientów to odosobnione przypadki i większość ludzi nie sprawa żadnych kłopotów. To tyle na dzisiaj, trzymajcie się. ;)Dodatkowe informacje znalazłem właśnie tutaj Serwis komputerowy Rybnik - polecam ten artykuł. Zdecydowanie jest warty przeczytania. Warto rzucić okiem także na Serwis komputerowy Rybnik Znazlazłem także Serwis komputerowy Rybnik Serwis komputerowy Rybnik - też dobry

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz